The Legend of Zelda: Oracle of Seasons

0

Powiedzmy, że jesteś Nintendo i jest późna wiosna 2001 roku. Game Boy Color wciąż sprzedaje się jak ciepłe bułeczki, ale masz już swoje nowe przenośne urządzenie, Game Boy Advance, zbliżające się na horyzoncie. Jak wypełnić lukę między nowymi a starymi i połączyć legion oddanych graczy ręcznych? Odpowiedź jest prosta: Zelda. Nintendo wysyła Game Boy Color out z wielkim hukiem, wydając nie tylko jeden, ale dwa nowe tytuły Game Boy Zelda – Oracle of Seasons i Oracle of Ages, z których oba działają dobrze na Game Boy Color, choć grając w gry na nadchodzący Game Boy Advance odblokuje kilka nowych niespodzianek, takich jak nowy sklep z pierścionkami. Chociaż flagowy zespół Capcom rzeczywiście zajmował się rozwojem dwóch gier, obie pakują wszystko, czego można oczekiwać od dobrej przygody Zelda.

Największą różnicą między Seasons a Ages jest to, że każdy z nich koncentruje się na innym aspekcie klasycznej formuły Zelda: Wieki są ciężkie w układaniu, podczas gdy Seasons jest zorientowane na działanie. Nie znaczy to, że Ages skąpa na zabijaniu potworów lub że Seasons nie da ci żadnych zagadek do rozwiązania, ale każda gra wie, o co chodzi. Oczywiście, prawdziwi fani Zelda będą chcieli zagrać w obie gry z powodów, które zostaną szczegółowo omówione wkrótce, ale warto wspomnieć, że Seasons i Ages są w pełni samodzielnymi grami, które można odtwarzać i wykonywać bez siebie.

Podobnie jak w poprzedniej grze Game Boy Zelda, Link’s Awakening, Oracle of Seasons odchodzi poza standardowy kanon Ganon-Zelda-Triforce z serii Zelda, aby znaleźć fabułę. Wstępna konfiguracja jest dość prosta: Triforce mówi Linkowi, że ma dla niego zadanie i przenosi go do krainy Holodrum. Onox, samozwańczy „Generał Ciemności”, porwał Din, Wyrocznię Pór Roku, i sprawił, że święta Świątynia Pór Roku zniknęła. Sezony Holodrumu stają się coraz bardziej hałaśliwe i wszystko zależy od Link. Zrobi to przez – niespodziankę, niespodziankę – rozwiązanie ośmiu lochów i odzyskanie ośmiu Esencji Sezonu. Ale hej, nie gramy w gry Zelda dla całkowitej oryginalności w projektowaniu, gramy w niewiarygodnie dobrze rozwiniętą rozgrywkę.

W rzeczywistości dział rozgrywki to miejsce, w którym Oracle of Seasons naprawdę się opłaca. Jeśli grałeś w Link’s Awakening, wiesz dokładnie, jak gra Seasons. Nowa gra korzysta z tych samych elementów sterujących, interfejsu i wielu grafik i dźwięków, co jej poprzednik. Jeśli nie grałeś w Przebudzenie Link’a, pomyśl, że Zelda: A Link to the Past wbiło się w Game Boya. Oracle of Seasons jest klasycznym napisem Zelda. Największym dodatkiem jest przedmiot zwany Rod of Seasons, który w końcu pozwoli ci kontrolować pory roku. Jest to konieczne, aby dotrzeć do nowych obszarów świata, ponieważ krajobraz zmienia się w zależności od aktualnego sezonu. Na przykład zimą niektóre drzewa więdną i pozwalają ci przejść obok siebie, podczas gdy latem pnąca się winorośl rośnie na niektórych klifach. Do Rod of Seasons dołącza kilka innych nowych przedmiotów, takich jak torba z nasionami, która pozwala nadążyć za gronem różnych nasion, a także niektóre stare stojaki, takie jak bumerang i bransoletka mocy.

Oracle of Seasons trochę odbiega od typowej formuły Zelda, dając ci trzech asystentów zwierząt. Ricky to kangur, który potrafi skakać wysokie przeszkody i uderzać silnymi ramionami. Dimitri dodongo może przepływać przez głęboką wodę i żuć wrogów. W końcu, Moosh, latający niedźwiedź, może, wybaczając kalambur, znieść cię przez duże dziury w ziemi. Są to drobne dodatki do gry, ale dodają trochę urozmaicenia. Wszechświat Zelda jest także nieco wzbogacony przez dodanie Subrosii, podziemnego świata, w który została obsadzona Świątynia Pór Roku. Link będzie musiał poradzić sobie z dziwacznymi, zakapturzonymi Subrosianami, aby w pełni ukończyć jego zadanie. Miło jest zobaczyć kilka nowych twarzy zmieszanych z klasycznym środowiskiem Zelda.

Obie gry Oracle mają również nowy system obejmujący pierścienie, które dają grze dodatkowy element dostosowywania w stylu RPG. Link może odkrywać pierścienie na świecie iw lochach, a następnie może je oceniać w Vasu, miejskim jubilerze. Gdy odkryje funkcję każdego pierścienia, Link może go wyposażyć, aby czerpać z niego korzyści. Niektóre pierścienie modyfikują obrażenia, inne zwiększają lub zmniejszają częstotliwość pewnych zdarzeń; jeden pierścień pozwala trzymać bomby w nieskończoność. W miarę postępów w grze zyskasz możliwość noszenia większej liczby pierścieni, a tym samym wykorzystania większej liczby specjalnych mocy naraz. W rzeczywistości istnieje coś w rodzaju kolekcjonerskich pokemonów na temat pierścieni.

To prowadzi nas do prawdopodobnie najciekawszej cechy dwóch gier Oracle, trybu łącza. Po zakończeniu Seasons lub Ages otrzymasz hasło, które możesz wprowadzić po rozpoczęciu drugiej gry. Spowoduje to przeniesienie wielu atrybutów z poprzedniej gry, takich jak pewne przedmioty, pierścienie i zadania, które ukończyłeś. Nintendo wymyślił pewny sposób, aby fani Zeldy chcieli grać w obu grach Oracle po kolei.

Oracle of Seasons jest równie godna gry Zelda, jak każda inna seria. To połowa duetu Oracle, a twoje kciuki zyskają zauważalny trening wraz z mózgiem. Jednak dżokeje z guzikami nie powinni oczekiwać szybkiej gry; lochy zawierają w sobie dość pokręcone układanki. Seasons oferuje godziny wciągającej, przyjemnej rozgrywki i, jeśli zdecydujesz się na nią (i powinieneś), całkowicie nową misję, gdy skończysz. Czego więcej może chcieć gracz ręczny?

http://100mb.pl/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *